tiistai 31. maaliskuuta 2020

Testissä Sprenger Bow Balance -jalustimet

En mitenkään erityisesti ole metsästänyt näitä jalustimia, mutta päätin jo aikoja sitten, että jos joskus löydän tällaiset kirpparilta edullisesti, ostan testiin. Muutama viikko sitten bongasin nämä facebookista hintaan 60 euora + postikulut 5,90 ja ostinkin heti. Onneksi olin nopea, sillä perääni ilmestyi heti monta jonottajaa näille jalustimille. Uutena näillä on hintaa n. 160 euroa, joten tämä oli hyvä löytö.
 Todella moni polvivaivainen tai muuten "vaivainen" on kehunut näitä jalustimia paljon. Kun kyselin näistä käyttäjäkokemuksia Instagramissa, kokemukset olivat 99-prosenttisesti positiivisia. Muutama sanoi, ettei soveltunut heille.

Itselläni ei ole ratsastukseen vaikuttavia polvi- tai muitakaan vaivoja, mutta halusin nämä lähinnä turvallisuussyistä. Minulla oli ennestään Sprengerin System 4 -turvajalustimet, mutta ajattelin näissä olevan kaarevan reunan pienentävän vielä riskiä jäädä pudotessa jalustimeen kiinni. Putoamisominaisuuksia en ole päässyt näillä vielä testaamaan, ja toivottavasti en koskaan pääsisikään. Olen tippunut Palluralta tasan kerran, vuonna 2018. Silloin Pallura pelästyi vähintään yhtä paljon kuin minä, ja jäi kauhuissaan paikalleen seisomaan kuin patsas.

Bow Balanceissa on leveämpi jalkaterän osa kuin System 4:ssä, mikä auttaa jalkaa pysymään vakaammin paikallaan. Muuta eroa en juurikaan huomaa System 4:ään. Mutta, kuten sanottua, minulla ei ole polvi- tai muitakaan vaivoja. Bow Balance kyllä joustaa jalan liikkeen mukana sen kumiosan sisällä olevan kettingin ansiosta, mutta niin teki myös System 4. Mutta ehkäpä Bow Balancen jousto on ihan hippusen isompi tuon kaarevan reunan ansiosta?
Jos minulla olisi polvi- tai muita vaivoja, ehdottomasti testaisin nämä jalustimet! Vähän hintavat ne ovat testattavaksi, mutta jospa löytyisi kaverilta tai kirpparilta. Aion pitää nämä jalustimet satulassa, sillä ne tuovat minulle turvallisuuden tunnetta, oli se sitten valheellista tai ei.

Sanoisin kyllä, että tähän rahaan ihan hyvä ostos!

2 kommenttia:

Kiva kun kävit ja vielä kivempi, jos jätät kommentin!