perjantai 28. helmikuuta 2020

Tosi isoja uutisia!

Olen tehnyt tänään kaupat omasta pienestä hevostilasta! Helppoa se ei ollut, sillä jossain vaiheessa tuntui, että koko universumi on tätä kauppaa vastaan. Mutta vihdoin saatiin kaupat päätökseen ja parin kuukauden kuluttua pääsen muuttamaan tilalleni. Pallura tulee sitten perästä, jahka tallin remontti on valmis (tai ainakin loppusuoralla) ja kun Palluralle on saatu hommattua kaveri.

Tilan myyjien yksityisyyttä kunnioittaakseni en julkaise tilasta kuvia ennen kuin myös sen hallintaoikeus siirtyy minulle. Tila on myyjien koti vielä kaupanteosta kaksi kuukautta, vaikka omistusoikeus onkin minulla.

Käytetään sen sijaan kuvituskuvina näitä kuvia talliin hankkimistani ihanista värikkäistä tarvikkeista!
Tuleva Palluran kotitila on pieni, 2,5 hehtaarin suuruinen tila Kanta-Hämeessä. Siinä on valmiina talli kolmelle isolle hevoselle ja kahdelle shetlanninponille, mutta talli on hivenen liian matala, eli vaatii vähän remonttia. Sen vuoksi Pallura ei pääse muuttamaan samaan aikaan, kuin minä.

Olin etsinyt sopivaa tilaa jo lähes vuoden, ja kun tämä kyseinen tila löytyi, olin ihan haltioissani. Siinä oli paitsi tilaa hevosille, myös ihana pihasauna, josta olen aina haaveillut. Talo oli ihana mansardikattoinen vanha talo isolla kylmäkuistilla. Aivan ihana siis!


Sain oman kotini myytyä, joten pääsin tekemään tästä ihanasta tilasta kaupat! Tämä on jotenkin niin suuri ja upea juttu, etten oikeastaan edes sisäistä sitä kunnolla vielä. Minusta tulee tallinpitäjä! Ja saan Palluran kotiin, ja ehdin viettää sen kanssa kunnolla aikaa. Opin tuntemaan sen paljon paremmin ja pääsen seuraamaan sen elämää paljon enemmän.
Seuraava askel talliremontin jälkeen onkin hommata Palluralle kaveri! Pian päästään toivottavasti myös kentän tekoon.





Tilan minulle myynyt pariskunta ovat todella ihania ihmisiä, ja olivat mielissään kun tilalle tulee vielä hevosia. Siinä ei ole niitä muutamaan vuoteen ollut, mutta kohta on taas.
Huh, kaiken tämän lisäksi mulla alkoi loma! Melkoinen lomanaloitus!

Ihanaa maaliskuuta kaikille!

11 kommenttia:

  1. Oi miten upeita uutisia, kuulosti aivan ihanalta! Sinulla onkin sitten kiva loman aloitus tiedossa! Mukavaa lomaa ja leppoisaa karkauspäivää♥

    VastaaPoista
  2. Vau! Onnittelut! Olen kade, sillä olen haaveillut samasta vuosikymmeniä. Ehkä vielä ennen eläkeikää...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ei muuta kuin tuumasta, tai siis haaveesta, toimeen! :)

      Poista
  3. Wau mahtavaa! Onko uusi paikka lähellä, vai tuleeko pitkä muuttomatka?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On onneksi melko lähellä, vain puolen tunnin matkan päässä :)

      Poista
    2. Helpottaa suuresti, kun kaikkea ei matkan takia tarvitse yrittää tunkea samaan kuormaan :D

      Poista
  4. Aivan loistava uutinen, kovasti kovasti onnea! Hevoset omassa pihassa on uskomaton ilo.

    VastaaPoista
  5. Aivan ihana uutinen, paljon paljon onnea! :) <3

    VastaaPoista

Kiva kun kävit ja vielä kivempi, jos jätät kommentin!