tiistai 24. maaliskuuta 2020

Muutto alkaa lähestyä!

Muuttoni uuteen kotiin alkaa lähestyä! Aikaa on enää reilu kuukausi, ja olen jo tehnyt jonkin verran valmisteluja. Pakkaamaan en ole vielä alkanut pahemmin, sillä en jaksa asua kuukautta muuttolaatikoiden keskellä. Joitan juttuja, kuten tallin tarvikkeita ja varusteita, olen kuitenkin jo pakannut.

Olen myös kilpailuttanut jo jotain tallijuttuja, kuten aitatolppia. Kun niitä tarvitsee useamman sata, kannattaa jo kysyä niille tarjousta kaupoista eikä hakea listahinnalla hyllystä. Heinäasioita olen pohtinut myös ja ainakin sen verran heinää on jo mietittynä, että pääsen alkuun. Olen myös kilpailuttanut jo kentän tekoon tarvittavia materiaaleja ja selvittänyt sen tekemiseen liittyviä asioita. Tallilla, jossa Pallura asuu nyt, on todella hyvä kenttä, joten olen kysellyt tallinpitäjältä sen tekemisestä ja mistä mm. pintahiekka on ostettu. Kenttä kuivuu nopeasti (salaojitettu ja perustettu hyvin), se ei ole liian kova eikä liian pehmeä, ja pintahiekka on sellaista, ettei se pölyä ihan mahdottomasti kesällä, kun on kuivaa. Juuri hyvä siis! Tällaisen kentän haluan itsellenikin.

Muutenkin on ihan huippua, kun olen voinut kysellä nykyiseltä tallinpitäjältä neuvoja ja vinkkejä tallin ja aitausten sun muiden suhteen.

Vaikka korona ei ole toistaiseksi vielä vaikuttanut minun elämääni hirveästi, pelkään, että tulee ulkonaliikkumiskielto, joka kyllä sitten jo hankaloittaa muuttoa ja Palluran kaverin etsintää. Aion siis ostaa Palluralle alkuun kaveriksi jonkun pienen ponin. Olen niitä jo katsellutkin, mutta en ole vielä ostanut mitään. Tarkoitus olisi tehdä kaupat sillä lailla, että saisin sitten vietyä molemmat samana päivänä uuteen paikkaan. Mutta tämä tapahtuu vasta toukokuun puolella, joten toivotaan, että jos ulkonaliikkumiskielto tulee, se olisi jo ohi toukokuussa. Tai että se koskisi vain esimerkiksi Uudenmaan aluetta, jossa tartuntoja on tällä hetkellä eniten.

Jännittävää nähdä muutenkin, miten korona tulee vaikuttamaan kaikkeen. Tuleeko kisakautta sittenkään, vai onko kaikki tapahtumat vielä kesälläkin peruttu. Minä tosin viihdyn kotona muutenkin erinomaisesti, ja vielä enemmän sitten, kun Pallurakin on kotona, että minun elämääni se ei kaada, jos en pääse liikkumaan juuri minnekään.
Mutta ennen kaikkea odotan jo malttamattomana sitä, että saan viettää Palluran kanssa niin paljon enemmän aikaa! Pääsen seuraamaan sitä paljon tiiviimmin ja opin varmasti tuntemaan sen vieläkin paremmin. Vaikka käynkin tallilla melko usein, 5-6 kertaa viikossa, vietän siellä kuitenkin aikaa vain muutaman tunnin kerrallaan. Vuorokauteen jää siis yli kaksikymmentä tuntia, jolloin en tiedä Palluran liikkeistä mitään. (Ei sillä, että sillä mitään hätää olisi, se on erittäin hyvässä hoidossa nykyisellä tallilla).

Lapsellisesti odotan myös että pääsen sisustamaan uutta tallia, ja ostelemaan talikoita, luutia, kottikärryjä... Ketään blogia pidempään seurannutta ei varmaan yllätä, että tallin värimaailma ei tule olemaan harmaa :D

Paljon olen miettinyt myös sitä, että sain oman taloni myytyä ihan kreivin aikaan, jotta pääsin ostamaan tämän uuden kodin meille. Luulen nimittäin, että tämä kauhea koronalama saa aikaan myös sen, että asuntokauppa pysähtyy, ja jos en olisi saanut omaani myytyä, en voisi ostaa yhtään mitään. Eli tämä unelma kävi toteen ihan viime hetkillä!

Toivotan kaikille niin hyvää alkanutta viikkoa, kuin tässä koronatilanteessa on mahdollista. Pysykää kotona, terveinä ja turvassa!

1 kommentti:

  1. Paljon onnea uuteen kotiin, toivottavasti tulee mieluinen! Teille tulee sinne siis kaikki tallit ja muut? Vähänkö kivaa. Enpä ole koskaan kuullut, että kentillekin voi tehdä salaojituksia, että ne pysyy kuivana, vaikka olen tosin huomannut itsekin aina silloin tällöin ratsastajana, että osa kentistä on super hyviä ja osa huonoja. Tuo on totta, että tuo korona-aika hiljensi todella paljon asuntokauppaa ja varmaan laski hintoja ja muuta.

    VastaaPoista

Kiva kun kävit ja vielä kivempi, jos jätät kommentin!